W czasach gdy Google Search Console było jeszcze Google Webmaster Toolem, funkcja Content Keywords czyli „Słowa kluczowe w treści” pozwalała jako jedyna zobaczyć, co widzi na stronie Googlebot podczas crawlowania witryny. Mogłeś dzięki temu sprawdzić czy Google w ogóle jest w stanie zaindeksować stronę lub czy przypadkiem nie padła ona ofiarą ataku hakerskiego.
W międzyczasie pojawiły się opcje, dzięki którym możesz prześledzić jak Google pobiera każdą podstronę Twojej witryny, „Analityka wyszukiwania” pokazuje Ci na jakie słowa kluczowe strona pojawiła się w wynikach, a informacje o atakach hakerskich docierają do Ciebie automatycznie.
Dodatkowo niektórych użytkowników wyświetlone frazy w zakładce „Słowa kluczowe w treści” zwyczajnie dezorientowały.
Dlatego Google podjęło decyzję – Content Keywords w Google Search Console przechodzą na emeryturę. Słowa na Twojej stronie, czy „słowa kluczowe” – jak wolisz, nadal będą ważne dla Google (i użytkowników), bo Google dzięki nim rozumie o czym jest Twoja witryna.
Systemy wyszukiwarki są zaawansowane techniczne, ale nadal nie czytają w Twoich myślach, dlatego określ jasno czego dotyczy Twoja strona i na jakie frazy chciałbyś, żeby pojawiła się w wynikach.
Wskaż użytkownikom co sprawia, że Twoja witryna, produkty i usługi są takie wyjątkowe!
Kamil
dobry artukuł