Google: Kolejne zmiany w lokalnych wynikach wyszukiwania

Google: Kolejne zmiany w lokalnych wynikach wyszukiwania

Może już niektórzy z Was zauważyli, że Googlak od czasu do czasu lubi pozmieniać to i owo w swoim środowisku. Robi to głównie po to, aby tacy jak my mogli o tym napisać na blogu takim jak ten. Oczywiście jest jeszcze kilka innych błahych powodów, o których nie warto wspominać, bo są… błahe.

Warto jednak pamiętać, że zmieniają, lubią zmieniać i będą zmieniać, w końcu to ich biznes i ich podwórko c’nie? :)

ppfffhahahahah ten czo paczy alty grafik we wpisie muahahhahahahah

Do meritum:

Jakiś czas temu Ci bardziej spostrzegawczy z Was mogli dostrzec kilka zmian (ulepszeń?) w lokalnych wynikach wyszukiwania zwanych mapkami – osobiście znam miejsce, gdzie się na to mówi pinezki albo balony – pozdrawiam “specjalistę od balonów w Google” ;)

Otóż do tychże zostały dodane nowe opcje sortowania, ha! tak to jest ta nowość, nowe opcje sortowania w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Nowe filtry w lokalnych wynikach wyszukiwania (soraweczka, ale muszę to jeszcze kilka razy powtórzyć w końcu robimy SEO, więc keywords density musi się zgadzać) wyglądają następująco:

 

nowe opcje sortowania w lokalnych wynikach wyszukiwania

Filtrowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania

 

Dzięki nim każdy użytkownik Internetu, czyli Google może posortować wynik według własnych upodobań i preferencji.

Wybierając opcję sortowania wg. godzin otwarcia wyświetli nam się nowe menu rozwijane dzięki, któremu możemy wybrać dzień, a następnie godzinę otwarcia danego miejsca, how cool is that!

 

Wyniki lokalne sortowane wg. dni i godzin otwarcia

Sortowanie wyników lokalych według godzin otwarcia oraz dni

 

Użytkownik może również posortować wyniki lokalne (czyli te na mapkach, pamiętacie?) według trafności – zaznaczone domyślnie – oraz odległości od osoby zadającej pytanie – zdziwko co? ;) a wygląda to tak:

 

wyniki lokalne na mapach posortowane według trafności oraz odległości

sortowanie wyników na mapach według trafności raz odległości

 

Zmiany oczywiście nie ominęły lokalnych wyników mobilnych, do których dodane zostało trochę więcej filtrów i teraz dzięki nim osoba korzystająca z przenośnego urządzenia mobilnego (to chyba jedno i to samo?) również ma możliwość posortowania swoich wyników według kilku nowych filtrów. Nowe filtry dla wyników mobilnych przedstawiają się następująco:

 

nowe filtry w mobilnych wynikach lokalnych

Filtry w lokalnych wynikach na urządzenia mobilne

 

Filtry pozwalają użytkownikom posortować mobilne wyniki lokalne wg. odległości, lokalizacji najwyżej ocenianych czy otwartych w momencie wykonywania wyszukiwania.

Dodane zostało również więcej filtrów, do których dostęp uzyskamy po kliknięciu opcji “Więcej filtrów”:

 

więcej filtrów w mobilnych wynikach wyszukiwania

Dodatkowe filtry po kliknięciu opcji “więcej filtrów”

 

Co ciekawe dla zapytań o brand z kilkoma różnymi lokalizacjami, dostępne filtry w lokalnych wynikach mobilnych ograniczają się tylko do godzin otwarcia:

 

zapytanie o brand na mobile w lokalnych wynikach wyszukiwania

Zapytanie o brand z kilkoma lokalizacjami w mobilnych wynikach wyszukiwania

 

O tak o :)

Zdaje się, że nowe filtry zostały wprowadzone do wszystkich wyników z mapami i są dostępne we wszystkich językach.

Czy to zmiana, która się utrzyma? Jak długo przyjdzie nam korzystać z nowych filtrów dla wyników lokalnych (już przesadzam co?)?

Jedno jest pewne, jeżeli Google coś zmienia oznacza to, iż niedługo będzie to jeszcze bardziej istotne dla Twojego biznesu.

Jak to wykorzystać?

  • Zakładając profil na Google Moja Firma,
  • Weryfikując lokalizację,
  • I wypełniając profil wszelkimi informacjami wraz ze zdjęciami.

Resztę dowiecie się na naszym SEO blogu :)

4 komciów

  1. W takiej sytuacji, to już nie tylko założenie profilu, weryfikacja i dokładne uzupełnienie, ale coraz ważniejsze staje się pozyskiwanie opinii od klientów, żeby nie zginąć w przypadku sortowania po ocenach.

  2. Już wcześniej opłacało się być wysoko na mapce teraz tylko bardziej skłoni użytkowników do korzystania z niej. Swoją drogą ciekawe jaki filtr będzie powiedzmy “najczęściej używany”.

  3. To kolejny krok w kierunku wzmacniania wagi tych wyników w SERPach Google. Jeżeli ktoś jeszcze wątpi, że wyniki mapkowe są szalenie ważne dla biznesów lokalnych to po lekturze tego artykułu wreszcie w to uwierzy. Kompleksowe i rzetelne wypełnienie informacji o firmie w Miejscach Google, podanie informacji o godzinach otwarcia, wreszcie zbieranie opinii od użytkowników – to wszystko będzie decydowało o tym, czy na własne życzenie nasz wynik zostanie odfiltrowany czy pozostaniemy w TOPie wyników.
    Oczywiście rozpowszechnienie korzystania z tych filtrów wymaga czasu i sporo go minie zanim zwykli użytkownicy zauważą te nowe funkcjonalności i zaczną z nich świadomie korzystać.
    Jak dla mnie jedną z najważniejszych możliwości w ramach tych filtrów jest możliwość odfiltrowania firm, których lokalizacje są w danej chwili zamknięte. Być może za jakiś czas Google zrezygnuje tutaj z filtra i domyślnie będzie wyświetlał w wynikach mapkowych tylko te lokalizacje, które w chwili wysyłania zapytania do Google były otwarte?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *