Może już niektórzy z Was zauważyli, że Googlak od czasu do czasu lubi pozmieniać to i owo w swoim środowisku. Robi to głównie po to, aby tacy jak my mogli o tym napisać na blogu takim jak ten. Oczywiście jest jeszcze kilka innych błahych powodów, o których nie warto wspominać, bo są… błahe.
Warto jednak pamiętać, że zmieniają, lubią zmieniać i będą zmieniać, w końcu to ich biznes i ich podwórko c’nie? :)
Do meritum:
Jakiś czas temu Ci bardziej spostrzegawczy z Was mogli dostrzec kilka zmian (ulepszeń?) w lokalnych wynikach wyszukiwania zwanych mapkami – osobiście znam miejsce, gdzie się na to mówi pinezki albo balony – pozdrawiam “specjalistę od balonów w Google” ;)
Otóż do tychże zostały dodane nowe opcje sortowania, ha! tak to jest ta nowość, nowe opcje sortowania w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Nowe filtry w lokalnych wynikach wyszukiwania (soraweczka, ale muszę to jeszcze kilka razy powtórzyć w końcu robimy SEO, więc keywords density musi się zgadzać) wyglądają następująco:
Dzięki nim każdy użytkownik Internetu, czyli Google może posortować wynik według własnych upodobań i preferencji.
Wybierając opcję sortowania wg. godzin otwarcia wyświetli nam się nowe menu rozwijane dzięki, któremu możemy wybrać dzień, a następnie godzinę otwarcia danego miejsca, how cool is that!
Użytkownik może również posortować wyniki lokalne (czyli te na mapkach, pamiętacie?) według trafności – zaznaczone domyślnie – oraz odległości od osoby zadającej pytanie – zdziwko co? ;) a wygląda to tak:
Zmiany oczywiście nie ominęły lokalnych wyników mobilnych, do których dodane zostało trochę więcej filtrów i teraz dzięki nim osoba korzystająca z przenośnego urządzenia mobilnego (to chyba jedno i to samo?) również ma możliwość posortowania swoich wyników według kilku nowych filtrów. Nowe filtry dla wyników mobilnych przedstawiają się następująco:
Filtry pozwalają użytkownikom posortować mobilne wyniki lokalne wg. odległości, lokalizacji najwyżej ocenianych czy otwartych w momencie wykonywania wyszukiwania.
Dodane zostało również więcej filtrów, do których dostęp uzyskamy po kliknięciu opcji “Więcej filtrów”:
Co ciekawe dla zapytań o brand z kilkoma różnymi lokalizacjami, dostępne filtry w lokalnych wynikach mobilnych ograniczają się tylko do godzin otwarcia:
O tak o :)
Zdaje się, że nowe filtry zostały wprowadzone do wszystkich wyników z mapami i są dostępne we wszystkich językach.
Czy to zmiana, która się utrzyma? Jak długo przyjdzie nam korzystać z nowych filtrów dla wyników lokalnych (już przesadzam co?)?
Jedno jest pewne, jeżeli Google coś zmienia oznacza to, iż niedługo będzie to jeszcze bardziej istotne dla Twojego biznesu.
Jak to wykorzystać?
- Zakładając profil na Google Moja Firma,
- Weryfikując lokalizację,
- I wypełniając profil wszelkimi informacjami wraz ze zdjęciami.
Resztę dowiecie się na naszym SEO blogu :)
Widoczni
W takiej sytuacji, to już nie tylko założenie profilu, weryfikacja i dokładne uzupełnienie, ale coraz ważniejsze staje się pozyskiwanie opinii od klientów, żeby nie zginąć w przypadku sortowania po ocenach.
Neko
Fajne te nowe opcje sortowania w lokalnych wynikach wyszukiwania! ;)
Adam
Już wcześniej opłacało się być wysoko na mapce teraz tylko bardziej skłoni użytkowników do korzystania z niej. Swoją drogą ciekawe jaki filtr będzie powiedzmy “najczęściej używany”.
Thesis
To kolejny krok w kierunku wzmacniania wagi tych wyników w SERPach Google. Jeżeli ktoś jeszcze wątpi, że wyniki mapkowe są szalenie ważne dla biznesów lokalnych to po lekturze tego artykułu wreszcie w to uwierzy. Kompleksowe i rzetelne wypełnienie informacji o firmie w Miejscach Google, podanie informacji o godzinach otwarcia, wreszcie zbieranie opinii od użytkowników – to wszystko będzie decydowało o tym, czy na własne życzenie nasz wynik zostanie odfiltrowany czy pozostaniemy w TOPie wyników.
Oczywiście rozpowszechnienie korzystania z tych filtrów wymaga czasu i sporo go minie zanim zwykli użytkownicy zauważą te nowe funkcjonalności i zaczną z nich świadomie korzystać.
Jak dla mnie jedną z najważniejszych możliwości w ramach tych filtrów jest możliwość odfiltrowania firm, których lokalizacje są w danej chwili zamknięte. Być może za jakiś czas Google zrezygnuje tutaj z filtra i domyślnie będzie wyświetlał w wynikach mapkowych tylko te lokalizacje, które w chwili wysyłania zapytania do Google były otwarte?