Google wypuszcza kreatora stron internetowych dla małych firm – jeśli z jakichś przyczyn nie jesteś w stanie zorganizować sobie “typowej” strony www, to jest alternatywa.
Google oficjalnie uruchomiło kreatora jednostronicowych sajtów internetowych przeznaczonych dla małych firm i jednoosobowych działalności. Nowe narzędzie, które nazywa się po prostu… „Strona internetowa”, jest darmowe i oferuje właścicielom małych firm w kilka minut stworzenie i edytowanie stron zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i urządzeniu mobilnym.
Według danych Google, 60% lokalnych biznesów na całym świecie nie posiada swojej strony internetowej (!). Google próbuje najwyraźniej przyjść z pomocą firmom i zmniejszyć ten procent wdrażając swój nowy kreator stron. Sprytne – ale czy się sprawdzi?
Jak działa darmowy kreator stron www od Google?
„Strona internetowa” (zaiste wyrafinowana nazwa) jest rozszerzeniem usługi Google Moja Firma (aka Google My Business), co oznacza, że musisz posiadać uzupełnioną w całości wizytówkę firmy w GMB, aby móc skorzystać z nowego narzędzia. Google automatycznie pobierze informacje z rubryk wizytówki i na ich podstawie utworzy stronę internetową, którą następnie będziesz mógł edytować dodając szablon, zdjęcia i tekst.
Jeśli dopiero rozpoczynasz pracę nad wizytówką w Google Moja Firma, Google automatycznie zaprosi Cię do stworzenia towarzyszącej jej strony. Jeśli posiadasz już wizytówkę swojej firmy, zaloguj się do Google Moja Firma , przejdź do zarządzania lokalizacją i z bocznego menu wybierz „Strona internetowa”. Możesz też stworzyć stronę za pośrednictwem platformy pod tym linkiem: https://www.google.pl/business/how-it-works/website/
Postępuj zgodnie z instrukcjami, a kiedy stwierdzisz, że uzyskany efekt Cię zadowala, możesz śmiało opublikować swoją stronę. Witryny stworzone za pomocą narzędzia zostają opublikowane pod domyślnym adresem o następującej strukturze: „nazwatwojejfirmy.business.site”. Własną domenę możesz nabyć przez opcję „Ustawienia” w menu swojego konta. Google automatycznie połączy Twoją stronę z nową domeną.
Po opublikowaniu strony możesz równie prosto ją edytować, tak jak bez problemu edytujesz rubryki w Google Moja Firma. Wszelkie aktualizacje wprowadzone w wizytówce w Google Moja Firma pojawią się automatycznie na Twojej stronie. Google nawet udostępnia poradnik, jak edytować i optymalizować witrynę.
Czy darmowa strona z kreatora Google jest substytutem zwykłego www?
Kreator stron Google jest zdecydowanie ograniczony przez swoją konstrukcję, brakuje mu wielu funkcji, które można znaleźć w większości solidnych systemów zarządzania treścią. Jest to jednak ustępstwo, na które można pójść – jeśli chcemy mieć cokolwiek i wiemy, że albo to, albo nic. Wtedy dostajemy narzędzie darmowe, przyjazne użytkownikowi, które dodatkowo oferuje darmowy hosting. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale na pewno lepsze niż nieposiadanie żadnej strony internetowej. Nie zrobimy tam żadnej profesjonalnej optymalizacji SEO, acz podejrzewamy, że Google i tak poradzi sobie z indeksacją własnego skryptu całkiem nieźle.
Możemy śmiało posłużyć się znanym z poprzedniej epoki określeniem: “wyrób czekoladopodobny” :)
Po więcej informacji zajrzyj do pomocy Google: https://support.google.com/business/topic/7032534?hl=pl&ref_topic=6377335
Gość
“Możemy śmiało posłużyć się znanym z poprzedniej epoki określeniem: „wyrób czekoladopodobny” – cały czas sprzedają w marketach! :D Drobnym druczkiem z tyłu napisane
Mateusz
Prawda, narzędzie do tworzenia stron nie poraża swoimi możliwościami… Zdecydowanie ciekawsze wydają się wpisy, które od niedawna można dodawać do wizytówki ;) https://www.emarketing.pl/narzedzia/wpisy-google-moja-firma-dostepne-dla-wszystkich/ Mogą one posłużyć np. jako forma powiadomienia o promocji w sklepie, czy informacja o wydarzeniu w danym miejscu.
mateusz hauer
spoko, dopracują i będzie jak znalazł :) jeszcze pozostaje podpięcie własnej domeny i heja w internet :)
Stanisław Puszczyk
Tak na sam początek chyba by wystarczyło. :P Żeby właśnie mieć to ‘cokolwiek’. Z połączeniem z social media może hulać jakiś czas. Potem zainwestować w coś prawilnego!
Jureczek
Na pewno na początek fajny , zawsze na start może być, później się na coś innego przerzucić. Chyba czytałem o tym w jakimś blogu nie pamiętam u kogo, ale tez widziałem wzmianke w social media manager, w każdym razie fajnie . Widzę ze blog startuje na nowo , więcej postów , czekam na to ;)
Natalia
Prawdę mówiąc firmy, które nie posiadają budżetu na stronę www mogą skorzystać z tego narzędzia. Uzupełniając dane do firmy na Google Moja Firma pozwala później na stworzenie prostej wizytówki w Google :) Z czasem na pewno o wiele lepiej będzie zainwestować w stronę, jednakże niektórzy nieposiadający budżetu mogą z tego skorzystać ;)