Brand. Marka. Internet. Krótka rzecz o nowej świadomości.

Brand. Marka. Internet. Krótka rzecz o nowej świadomości.

W dobie wzmocnienia działań znanych brandów zmierzających w kierunku dominacji swoich obszarów na rynkach e-commerce nie ma już wątpliwości, że marka ma znaczenie. Rozmiar marki, a raczej jej zasięg i świadomość konsumentów, przekłada się dziś bezpośrednio na błyskawiczny sukces. Przykłady można mnożyć na podstawie firm, które wchodząc w e-handel skutecznie zdominowały swój segment rynku.

Patrząc na marki, które swoim zasięgiem całkowicie zawładnęły danym segmentem rynku, zastanawiamy się, czy mały sklep internetowy ma jakiekolwiek szanse, aby z nimi walczyć? Czy branding jest potrzebny i czy w ogóle powinniśmy zaprzątać sobie nim głowę?

Brand z głową

Chodzi oczywiście o zaplanowanie własnego brandu, aby w przyszłości, gdy rozwiniemy już nasz biznes, nie obudzić się z etykietą: „Gniotpol” czy „Kamilex” , która będzie kulą u nogi naszego biznesu. Z całym szacunkiem dla marek – można je było lepiej zaplanować na starcie, aby nie świecić przez lata złym przykładem tzw. namingu.

Zatem, co powinien zaplanować e-sklep, aby jego marka miała szansę na sukces? Przede wszystkim marką sklepu jest jego domena. To domenę sklepu identyfikują klienci i nie liczy się dla nich firma stojąca za eksponowanym na każdej stronie sklepu logotypem (wg wszelkich standardów użyteczności należy je umieścić w lewym górnym rogu strony). Domena to nie tylko adres sklepu, ale marka, którą sukcesywnie rozwijamy budując tym samym zasięg i przewagę konkurencyjną. Dobra domena i logo, zarówno pod kątem nazwy jak i spójności wizualnej, to jeden z elementów skutecznego brandingu.

Branding – a komu to potrzebne?

Branding jest bezpośrednio związany z misją firmy, a ta powinna być wyrażana w sloganie reklamowym zwanym w schemacie logo – tagline’em. Tagline to krótkie zdanie złożone z dwóch, trzech, czasem większej ilości wyrazów przemycających zawartość naszego sklepu i jego unikatowe cechy w świat konsumenta.

Wymienione elementy to absolutne podstawy budowania własnej marki sklepu internetowego. Bez odpowiedniego zaplanowania i ich konsekwentnego eksponowania mało istotna będzie kampania brandingowa, strona wizualna sklepu, nie wspominając o papierze firmowym czy stercie wizytówek, którymi młodzi e-sprzedawcy z wielkim uwielbieniem zasypują swoich klientów. Aby działać skutecznie i zwiększać pole oddziaływania na konsumenta, trzeba wiedzieć dokąd zmierzamy i wyrażać to silną marką.

Pamiętając o tych zasadach – już dziś zweryfikuj nazwę Twojego sklepu internetowego i zastanów się, czy taka marka pozwala Ci bez kompleksów poruszać się w świecie online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *