sklep w social media

Promocja sklepu w Social Media

Ponad 8.780.000 użytkowników Internetu w Polsce posiada konto na Facebooku, najbardziej popularnym w tej chwili portalu społecznościowym w Polsce. Oprócz tego mamy bardzo popularne mikroblogi (Twitter, Blip) oraz videoblogi (m.in. Youtube), które codziennie przyciągają miliony internautów. A warto zaznaczyć, że czasy, w których portale te służyły jedynie rozrywce, minęły bezpowrotnie. W chwili obecnej są one środkiem ciężkości marketingu internetowego, dlatego po pierwsze, nie należy lekceważyć promocji naszego sklepu internetowego w Social Media, a po wtóre, warto ( i to nawet bardzo!) zająć się reklamą naszego e-biznesu na Facebooku czy Twitterze. A zatem po kolei:

  • Fanpage na Facebooku – to miejsce, gdzie będąc w stałym kontakcie z klientami możemy poznawać ich opinię o naszych produktach, dzielić się z nimi informacjami o promocjach i nowościach w asortymencie, promować naszą markę. Jest to jednak specyficzna forma reklamy, która rządzi się swoimi prawami, a to najważniejsze z nich:
  1. Częstotliwość wpisów – aby fanpage był atrakcyjny dla użytkowników Facebooka cały czas coś musi się w nim dziać – nie wystarczy go stworzyć, należy w sposób regularny kontaktować się z klientem, informować go o zmianach, nowościach;
  2. Treść wpisów – starajmy się unikać sytuacji, gdzie jedyną rzeczą, jaką umieszczamy na Facebooku są nasze produkty, wtedy takie wpisy mogą być odbierane przez naszych użytkowników jako spam i mogą być ignorowane. Warto zadbać o to, by czuli, że po drugiej stronie pisze człowiek z krwi i kości, pisać nie tylko o sklepie, nawiązywać dyskusję, postować z humorem itp.
  3. Kontakt – należy starać się odpowiadać na wszystkie pytania od użytkowników Facebooka, reagować na wszystkie, przychylne i nieprzychylne komentarze, aby wytworzyć taką świadomość, że doceniamy ich opinie i uwagi, że cenimy sobie współpracę z nimi.

Jak dodatkowo promować sklep w sieci?

Poza tym, aby promować swój sklep internetowy jako markę, warto, aby elementy graficzne naszego fanpage’a nawiązywały do grafiki sklepu. Utrwalenie w świadomości internautów takich elementów jak logotyp, kolorystyka, motywy graficzne budują zaufanie i przywiązanie do naszego e-biznesu.

Atrakcyjna formą promocji na Facebooku mogą być również prowadzone konkursy, które dzięki nagrodom (niekoniecznie cennym, ale użytecznym) pomogą zaktywizować entuzjastów naszego sklepu do aktywnego tworzenia społeczności na fanpage’u.

  • Sklep na Facebooku – ciekawym dodatkiem do fanpage’a może być specjalna aplikacja, dzięki której możemy przenieść nasz sklep na Facebooka, wtedy klient, który ,,lubi’’ nasz profil, po zobaczeniu ciekawej oferty, którą umieściliśmy w formie postu, może bezpośrednio z poziomu Facebooka dokonać zakupu w naszym e-sklepie. Jest to bardzo przydatne narzędzie, ponieważ specyfika Internetu wręcz nakazuje, aby możliwość zakupu była prosta, szybka i łatwo dostępna.
  • Mikroblogi – portale takie jak Twitter służą przede wszystkim do zainteresowania naszą osobą, firmą czy marką potencjalnych klientów – w tym przypadku niewskazane jest promowanie naszej oferty, a raczej tego, co reprezentuje nasza firma (tradycja lub nowoczesność, ekskluzywność lub dostępność, itp.) Za pomocą krótkich, przemyślanych wpisów możemy budować świadomość klientów, ale też dyskutować, oceniać i poddawać się ocenie, a wszystko to po to, aby pokazać klientom, że doceniamy ich uwagi i propozycje, że najważniejszy jest klient!
  • Videoblog – na portalach typu YouTube możemy pokazać za pomocą krótkich filmów kim jesteśmy, jak pracujemy, ale też opowiadać o swoich pasjach i zainteresowaniach. W tym przypadku (zresztą podobnie jak w pozostałych) najważniejsze jest, aby mówić interesująco, z humorem, tak by nasi widzowie po obejrzeniu filmu byli zaciekawieni tym, co robimy i zapamiętali nas jak najlepiej, by chcieli później wejść na nasz e-sklep mając w głowie nasze ,,filmowe przesłanie’’.
  • Sklepowy blog –  Założenie sklepowego bloga także może być dobrą metodą na skupienie klientów wokół sklepu internetowego, a dodatkowo pozwoli wyróżnić się na polskim rynku, gdzie wciąż jest to rzadką praktyką. Na razie niewiele firm stosuje ten kanał promocji. Firmowy blog może być idealnym miejscem na pokazanie siebie, sklepu i jego pracowników, ponadto uświadomi on klientowi, że dany sklep nie jest tylko wirtualnym mechanizmem, ale tworzą go prawdziwi ludzie, a sprzedawca prowadzi swój biznes z pasją i dba o potrzeby klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *