11 sposobów na zwiększenie ruchu na Twojej WordPressowej stronie

11 sposobów na zwiększenie ruchu na Twojej WordPressowej stronie

Oto jeden z najbardziej przerażających, ale i znanych scenariuszy w świecie WordPressu: zainwestowałeś setki (jeśli nie tysiące!) złotych w stworzenie niesamowitej strony internetowej, a ona w ogóle nie pojawia się w wyszukiwarkach, nie zyskuje ruchu, który mógłby konwertować i zdobywać dla ciebie klientów. Jak uniknąć takiego scenariusza?

Jak pokazały ostatnie lata, właściciele witryn powinni skupić się przede wszystkim na jakości relacji w swojej niszy i poza nią, co jest kluczem do pozyskania ruchu na stronie. Google już nie wystarczy, żeby to osiągnąć, przedsiębiorcy muszą wziąć sprawy w swoje ręce.

Wskazówki omawiane w tym artykule wiążą się z pomocnymi interakcjami, dzieleniem się treściami i generowaniem ruchu za pośrednictwem sieci społecznych. To kombinacja krótko- i długoterminowych strategii przydatnych w niemal każdej branży, nad którymi możesz już zacząć pracować.

Sprawdź nasze porady i przekonaj się, czy te pomysły mogą pracować na Twój sukces.

1. Optymalizuj wpisy pod wyszukiwarki

Bloggerzy, na przykład, uznają ranking Google za swój priorytet. Nie zdają sobie jednak sprawy z tego, co w procedurze jest najważniejsze: nie chodzi bowiem o to, żeby po prostu być w SERPach, ale żeby zaprezentować się w nich w wartościowy sposób. To robi różnicę.

Ogólnie rzecz biorąc, są dwa główne elementy, którymi warto się zainteresować:

Tytuły: twórz tytuły, które według Ciebie wpisaliby użytkownicy Google szukający konkretnych informacji.

Opisy: dodawaj takie meta opisy do każdego wpisu, żeby użytkownicy wiedzieli czego się spodziewać klikając link.

Dzięki informacjom, które możesz znaleźć online, SEO nie będzie trudne do wdrożenia. Na początku możesz czuć się zdezorientowany tematami, których nie znasz, ale nie dawaj za wygraną: zdobądź tyle informacji o optymalizacji stron, ile tylko zdołasz, szukaj najbardziej popularnych słów kluczowych a zrozumiesz, jak poprawić doświadczenia użytkowników korzystających z Twojej witryny.

Staraj się unikać ręcznego linkowania, ponieważ wymaga ono dużo wysiłku i eksperckiej wiedzy. Zamiast tego promuj swoje treści zdobywając naturalne linki a osiągniesz lepsze rezultaty niż postując lub budując sieci prywatnych blogów.

2. Umieszczaj tylko najwyższej jakości treści

Artykuły mówią same za siebie, co znaczy tyle, że wysokiej jakości content przyciągnie ruch na Twoją stronę bez potrzeby inwestowania w dodatkowe działania. Zachęcaj odwiedzających witrynę do czytania postów i dostarczaj im informacji, które mogą być dla nich przydatne i interesujące. Powodem, dla którego użytkownicy weszli na Twoją stronę było to, że chcieli się dowiedzieć czegoś nowego, więc nie odbieraj im tej możliwości. Poza tym zadowoleni użytkownicy są bardziej skłonni do dzielenia się Twoimi treściami z innymi osobami, co może sprowadzać jeszcze większy ruch na Twoją stronę.

Zerknij na kilka pomysłów, które sprawią, że Twoje wpisy będą jeszcze bardziej interesujące:

– do prezentacji informacji w artykule używaj pomocy wizualnych, takich jak infografiki, zdjęcia czy filmy,

– rób odstępy, żeby umożliwić użytkownikom skanowanie treści i ocenę tego, czy  jest ona dla nich pomocna. Dzielenie tekstu np. na akapity sprawia, że artykuły są bardziej czytelne.

3. Korzystaj z social media

korzystaj z social media

Czy social media nie powstały właśnie po to, żeby ułatwić komunikowanie się z określonymi odbiorcami? Zacznij od Facebooka i Twittera, załóż konta, na których będziesz umieszczać linki do swojego contentu i rozszerzać zasięg jego oddziaływania.

Istnieje wiele innych mediów społecznych, którymi warto się zainteresować (Google+, YouTube, Instagram, LinkedIn itd.). Możesz w nich publikować treści w zależności od niszy, w której działasz, i tematu, na który piszesz.

4. Zainstaluj wtyczkę SEO

Yoast i All in one SEO nie są wtyczkami tylko dla początkujących: mogą pomóc także specjalistom SEO w kilka sekund zoptymalizować ich wpisy. Zalety takiego działania przejawiają się w większym ruchu na stronie.

5. Umożliwiaj użytkownikom zapisywanie się do newslettera

Udostępnianie newsletterowych formularzy to strategia, która pozwala utrzymać kontakt z gośćmi, którzy już odwiedzili Twoją stronę, i pogłębiać relację z nimi poprzez informowanie ich na bieżąco i w przyjazny sposób o potencjalnie interesujących ich sprawach. Dla takich użytkowników jest to oznaką uznania i sygnałem, że pamiętasz o nich i chcesz dzielić się z nimi wartościowymi treściami.

6. Redukuj współczynnik odrzuceń linkami wewnętrznymi

Linkowanie wewnętrzne to świetny sposób, aby utrzymać użytkowników na stronie przez dłuższy czas, ale też taktyka, dzięki której wyszukiwarki docenią wartość Twoich treści. Precyzując, użytkownik, który czyta to, co napisałeś, i napotyka nieznane słowo, natychmiast zaczyna poszukiwać jego znaczenia. Jeśli użyjesz linkowania wewnętrznego i pokierujesz użytkownika do odpowiednich treści, nie będziesz musiał martwić się o to, że opuści on Twoją stronę.

Dodatkowo linkowanie wewnętrzne podtrzymuje ruch na stronie, gdy wzmacniane jest linkami wewnętrznymi SEO. Żeby to osiągnąć stosuj wtyczki, atrybut nofollow, niestandardowe słowa kluczowe itp. W większości przypadków możesz używać tej samej wtyczki do zarządzania także ogólnym SEO swojej witryny.

7. Pomyśl o wpisach gościnnych

pomyśl o wpisach gościnnych

Tak samo, jak i w innych przypadkach, możesz sporządzić listę „za” i „przeciw” dla tej metody, ale prawda jest taka, że guest blogging działa! Może nie ma tak dużego wpływu na ruch na Twojej stronie, jaki mógł mieć wcześniej, ale publikacje w popularnych serwisach są nadal jednym z najbardziej bezpiecznych sposobów na zwiększenie tego ruchu.

8. Stosuj okruszki

Breadcrumbs są istotnym elementem użyteczności strony. Użytkownicy, którzy wylądują w Twoim serwisie, nie będą mieć problemów ze zrozumieniem struktury jego nawigacji. Będą mogli w ciągu kilku sekund znaleźć to, czego poszukują.

Inną ważną zaletą okruszków jest to, że zmieniają i poprawiają Twoją widoczność w SERPach.

9. Bądź w kontakcie z czytelnikami

Blogi mogą ujawnić wiele informacji o Twoich czytelnikach, tak jak i dużo mówią im o Tobie. Dodaj obszar na komentarze, podążaj za ich feedbackiem. Na pytania użytkowników również możesz odpowiadać w sekcji komentarzy. Najważniejszym celem jest zbudowanie godnej zaufania relacji zarówno z obecnymi, jak i przyszłymi czytelnikami. Pamiętaj, żeby być dla nich dostępnym zawsze, gdy Ciebie potrzebują.

Samo dodanie sekcji komentarzy nie oznacza, że możesz oprzeć się wygodnie i obserwować rosnące wskaźniki ruchu na stronie. Musisz aktywnie reagować na to, co dzieje się na stronie, śledzić komentarze (i usuwać te, które są nieodpowiednie) oraz nauczyć się korzystać z tych danych, żeby poprawić swoje działania.

10. Ucz się ze strategii serwisów-agregatorów contentu

Na szczęście jest ich mnóstwo. Każdy korzysta z innej strategii agregowania i promowania treści. Niektóre z nich mogą Ci posłużyć do wymiany informacji, inne będą jedynie pośrednikami w tym procesie.

Wymienianie ich nie ma sensu, ponieważ jest ich w sieci zbyt wiele. Zamiast tego, wyśledź w Google te najlepsze, porównaj je i sprawdź, w których z nich możesz umieszczać swoje treści, żeby osiągnąć jak najwięcej korzyści.

Jednak zanim sięgniesz po rozgłos, upewnij się, że wiesz jak dzielić się treściami. Możesz pogrzebać swój content, jeśli będziesz go udostępniał w niewłaściwy sposób, lub narazić się na nadużycie względem witryny.

11. Mierz swoje wyniki

mierz swoje wyniki z google analytics

Z pewnością uznałeś już Google Analytics za podstawowe źródło, dzięki któremu możesz zrozumieć użytkowników i ocenić swoje osiągnięcia. Jest też specjalna wtyczka Google Analytics do WordPressa, która dodatkowo ujawnia wszystkie krytyczne spostrzeżenia dotyczące Twoich treści. Możesz dzięki niej dowiedzieć się, co użytkownicy lubią, bądź czego nie lubią, które strony są wśród nich najbardziej popularne, które linki zbierają najwięcej kliknięć, a nawet skąd użytkownicy przywędrowali do serwisu. To sprawia, że analityka jest niezastąpioną częścią procesu zwiększania ruchu na Twojej stronie internetowej.

źródło: http://themefuse.com/ways-to-increase-the-traffic-to-your-wordpress-website/

7 komciów

  1. Dopisałbym:

    12. Nie przesadzaj z linkami wewnetrznymi w swoich postach

    Czyli to przytyk do tego postu. 2-3 linki wychodzące to jest wystarczajaca liczba. Rozdrabniasz soie juicy strasznie.

  2. Samo myslenie o wpisach goscinnych wystarczy :)
    Pomyslalem – ruch wciaz stoi w miejscu.

    Poczatki sa najtrudniejsze, bym powiedzial. Na pewno outreach, komentowanie i fora powinny pomoc … jak sadzisz?

  3. Dodatkowo zawsze istnieje opcja na reklamę w google ads lub facebook. Jednak wtedy najlepiej mieć coś co przekona użytkowników np. do zakupu na naszej stronie choćby głupiego poradnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *