Jak poprowadzić swój biznes przez cyfrowy świat marketingu? Oto jak!


Cyfrowy świat marketingu, czy cyfrowy marketing to tak pięknie nie po ludzku nazywany Digital Marketing. Jest to nic innego jak prowadzenie działań polegających na wykorzystaniu mediów cyfrowych (np. telewizja, Internet, komóreczka) w celu dotarcia do określonej grupy docelowej, czyli, oho już marketing :)

Określenie jest zgoła szerokie jak widzisz i zawierać się w nim może praktycznie wszystko co robimy „cyfrowo”, a więc również przez Internet.

Jednak nie wszystkie działania mogą przynieść odpowiedni skutek, a kiedy mamy do czynienia z własnym biznesem, który próbujemy pchać do przodu jak Syzyf, wtedy lepiej się już nie potykać.

Digital marketing dla małych firm

Źródło: http://visual.ly/day-life-corporate-vs-startup

Digital marketing dla małych firm? proszę bardzo.

Cyfrowy marketing jest jednym z najlepszych i skutecznych metod wspierania biznesu, gdzie konkurencja w postaci wielgachnych budżetów nie jest głównym determinantem sukcesu (dlatego to takie wspaniałe). Wraz z upływem czasu, oraz przenoszeniem świata rzeczywistego do „wirtuala” staje się również co raz ważniejsza dla biznesu, zwłaszcza dla małych firm.

Jak możesz wykorzystać marketing cyfrowy w swoim biznesie, aby rosnąć szybciej, zwiększyć widoczność swojej działalności, promować własną markę oraz w konsekwencji zwiększyć sprzedaż cokolwiek oferujesz? Jeśli mówimy o cyfrowej strategii marketingowej, to nie różni się od tradycyjnego marketingu, jeśli chodzi o cel i przeznaczenie to jest tak samo – wiadomka.

W tym artykule omówię kilka doskonałych strategii marketingu cyfrowego dla małego biznesu.

1. Przede wszystkim wykorzystaj odpowiednie narzędzia.

Generalnie marketing cyfrowy to nie tylko profesjonalne usługi SEO, tak samo jak nie jeden Adidas to Nike, a Google to nie Internet ;), więc wybór odpowiedniego narzędzia jest nie bez znaczenia. Należy zdecydować, które narzędzie użyć do wykorzystania, kiedy i w jakim celu.

batman z light saber

Próbując zbyt wielu rzeczy na raz, możesz zepsuć całą swoją strategię, a kiedy indziej wręcz trzeba korzystać z wielu różnych ścieżek dotarcia do Klienta, “boostując” jedne kanały innymi – ale o tym za chwilę.

Poniżej kilka prostych przykładów.

SEO – SEO jest wiarygodną i skuteczną metodą promowania firmy, do której nie trzeba już nikogo przekonywać. SEO to must have dzisiejszego świata cyfrowej mentalności, z którą nie warto walczyć. Takich fundamentów jest jeszcze kilka, jednak osobiście uważam, że SEO jest jednym z ważniejszych. SEO to element digital marketingowej strategii, która napędza ruch z wyników wyszukiwania, zwiększa widoczność i rozpoznawalność firmy i dociera do osób głównie zainteresowanych tematem, produktem czy usługą – w końcu użytkownicy sami jej szukają c’nie?

Oczywiście potrzeba czasu, aby wygenerować odpowiednie wyniki, niemniej jednak SEO zapewnia stałą widoczność strony w wyszukiwarce co konsekwentnie przekłada się na ruch oraz sprzedaż.

Social Media Marketing – Social Media Marketing jest obowiązkowy dla wszystkich rodzajów działalności online, zarówno małych i dużych firm, blogów oraz sklepów, ba nawet osób prywatnych, których nazwisko jest marką samą w sobie. Konstruktywna kampania social media przyciąga uwagę coraz większej ilości zwolenników i ostatecznie przekształca tychże obserwujących czy lajkujących bezpośrednio w klientów.

Stworzenie silnej obecności online w głównych kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram itp. i potrafi zwiększać zainteresowanie produktami i usługami (a niekiedy stworzyć potrzebę czy nawyk wow!) w sposób regularny. Wiem, że to nie jest takie proste, a właściwie jest to czasochłonne, to całe zarządzanie stronami wśród różnych serwisów społecznościowych. Jest to jednak proces marketingu internetowego dla firm i trzeba.to.robić.

PPC – PPC to najszybszy sposób, aby zwiększyć ruch na stronie i promować firmę w Internecie. Jest to również doskonałe rozwiązanie dla osób pytających „co ja z tego będą miał?” gdzie działa to na zasadzie wpłacasz=masz na już, now, teraz.

PPC jest niezależne od zmian algorytmu Google i dość łatwe w obsłudze dla początkujących. Tak PPC ma wiele zalet – głównie szybki rezultat, przynoszący bardzo trafny (o ile dobrze targetowany) ruch na witrynę, a po odpowiedniej optymalizacji potrafi zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Wady? Płacisz, więc jesteś, nie płacisz=musisz zapłacić no i tzw. Banner blindness, czyli ślepota bannerowa (tak dotyczy również reklam kontekstowych)

2. Content Marketing – Treść jest królem w świecie marketingu cyfrowego.

Unikatowa, skuteczna i wciągająca treść tworzy lojalnych użytkowników, motywuje ludzi do komentowania, oraz dzielenia się nią w social media. Tworzenie wysokiej jakości treści potrafi nie tylko napędzić ruch, zwiększyć widoczność marki, przedstawić firmę jako eksperta czy rozejść się w niesamowitej skali (tyyyle linków), ale ma mocne predyspozycje, aby przemienić zwykłego czytającego w klienta – to dopiero magia :)

Pisz treści dla czytelników nie dla wyszukiwarki. Pamiętaj o tym kiedy piszesz artykuł, wpis na blog lub informację prasową – spróbuj dodać coś sensownego, ciekawego i istotnego dla Twojej grupy docelowej. Wspomniałem, aby treść była możliwie unikatowa? Nie, nie dlatego bo „duplicate content”, ale dzięki temu użytkownicy nie będą musieli ponownie czytać tego samego tematu, co prawdopodobnie przyniesie skutek odmienny od oczekiwanego. Przed rozpoczęciem pisania należy przeanalizować dany temat i pomyśleć, czy zawartość będzie miała korzyść dla czytelników i klientów? czy chętnie podzielą się nią z innymi? A musisz wiedzieć, że podzielą się dopiero wtedy, gdy dzięki niej sami staną się lepsi i Twoja treść odwzorowuje Ich stanowisko w danej kwestii.

Nie chodzi o publikowanie treści w trosce o utrzymanie zgodnego z przyjętymi wytycznymi harmonogramu wydawniczego, ale z pasji wykonywaną pracą, tworzonym produktem czy usługą, zachęcając, a właściwie starając się zarazić pasją i optymizmem swoich czytelników. Czasem też lepiej napisać mniej, ale wysokiej jakości treści.

3. Email marketing

Email marketing chyba się nigdy nie skończy (w przeciwieństwie do SEO, które umierało już kilkanaście razy;) ) jest, jeżeli mogę to tak nazwać, “evergreen narzędziem marketingu cyfrowego” służącym do nie innego celu jak promowania Twojej działalności. Skuteczna strategia e-mail marketingu przekształci „zwykły” mail w środek do osiągnięcia sprzedaży nie gorzej niż inne narzędzia digital marketingu.

Istnieje wiele powodów, aby skorzystać z e-mail marketingu:

  1. Jest to skuteczny sposób na dotarcie i umieszczenie swojej wiadomości przed zacnym gronem ludzi;
  2. Jest dość łatwy do uruchomienia i ma dużą elastyczność;
  3. E-mail marketing odznacza się wysokim zwrotem z inwestycji;
  4. Nosi miano “bardzo małego ryzyka”, łatwo się dostosowuje i podobnie jak inne wymienione wcześniej narzędzia potrafi się zintegrować w pełną strategię tzw. marketingu zintegrowanego.

Konkluzja

Dosłownie, marketing cyfrowy jest obecnie obowiązkowy dla wszystkich rodzajów działalności. Bez względu na to, jaki rodzaj działalności prowadzisz i starasz się rozkręcić. Powyższe narzędzia i metody są sprawdzone i skuteczne, jednak oczywiście trzeba włożyć trochę wysiłku i pracy, aby uzyskać pożądany efekt. Pieniądze? Pewnie większość z tych rzeczy potrafisz zrobić sam, powiem więcej, kto może wiedzieć lepiej i znać się lepiej na Twoim produkcie czy usłudze jak nie Ty sam. Jednak po pewnym czasie dojdziesz do wniosku, że lepiej oddać marketing godnej zaufania firmie, która zrobi wszystko skrupulatnie i rzetelnie, a samemu skupić się na ulepszaniu własnej działalności, wtedy się nie krępuj…

O tak o :)

3 komciów

  1. Wszytko pięknie.
    Dla większości biznesów myślę że najlepszym (najszybszym) rozwiązaniem będzie jednak reklama PPC.
    Wszytko inne zajmie potencjalnie najwięcej czasu.

    • Michał dzięki za komentarz :) Faktycznie na początek kampania PPC w wyszukiwarce może być najlepszym rozwiązaniem. Taka kampania może pomóc w wybraniu odpowiednich słów kluczowych do późniejszych działań SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *