Jak zdobyć zaufanie klienta?

Jak zdobyć zaufanie klienta?

Aby pozyskać klienta, musimy najpierw zdobyć jego zaufanie. Potencjalny nabywca musi być przekonany, że ma do czynienia z solidną, działającą zgodnie z prawem firmą. W tym celu wszelkie informacje kontaktowe powinny być łatwo dostępne, podobnie jak regulamin oraz informacje o wysyłce i zwrotach towarów. Jest wiele elementów, które można wdrożyć do swojego sklepu indywidualnie, a które z pewnością wpłyną na jego pozytywne postrzeganie przez klientów

  1. Integracja z serwisami zbierającymi opinie o serwisach sklepów internetowych, takimi jak http://opineo.pl. Dzięki nim klient może zapoznać się ze zdaniem innych internautów na temat poziomu obsługi, jakości towarów czy czasu realizacji przesyłek. Jeśli te elementy są w naszym sklepie na wysokim poziomie z pewnością uzyskamy pozytywne opinie, które przyciągną kolejnych kupujących.
  2. Kontakt posprzedażowy z klientami, którzy dokonali zakupów z prośbą o ocenę sklepu i produktu na stronach sklepu z wykorzystaniem modułu oceny produktu (prośbę taką można poprzeć niewielkim rabatem na kolejne zakupy – takie rozwiązanie jest podwójnie skuteczne, gdyż zyskuje nam przychylność klienta i jednocześnie zwiększa szanse na to, że ponownie coś u nas kupi).
  3. Uzyskanie dla sklepu jednego z wielu certyfikatów potwierdzających bezpieczeństwo zakupów  i umieszczenie go w widocznym miejscu strony, np. w nagłówku lub bocznym panelu. W oczach odwiedzających certyfikat taki jest potwierdzeniem bezpieczeństwa zakupów zapewnianego przez dany sklep.
  4. Uruchomienie w sklepie modułu płatności online obsługującego przelewy z różnych banków. Dzięki temu nie tylko skracamy czas przelewu od klienta, ale też oferujemy mu narzędzie potwierdzające legalność naszej działalności (tylko firmy mogą podpisać umowę z operatorem płatności online).
  5. Porównywarki cen i allegro. Posiadanie kilku kanałów sprzedaży (sklep, allegro) i obecność w porównywarkach cen utwierdza klienta w przekonaniu o solidności sklepu.
  6. Sklep stacjonarny – jeśli posiadasz fizyczny salon sprzedaży, punkt obsługi klienta czy magazyn – koniecznie umieść informacje o tym fakcie, najlepiej ze zdjęciami, na stronie „O nas” sklepu internetowego. Nic nie wpływa tak pozytywnie na poczucie bezpieczeństwa klienta jak świadomość, że firma prowadząca sklep w internecie jest obecna także w świecie „realnym”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *